1.7.13

Zomerpost vol haakjes

Dat lijkt hier precies een eeuwigheid geleden dat ik nog eens iets geschreven heb, bij deze, sorry aan allen die al maffe afkickverschijnselen vertoonden of die weggekwijnd zijn tijdens deze Little Lotte-loze week, ik schuif de schuld af op de zomer en de vakantie. De zomer is namelijk mijn favoriete seizoen (het huidige seizoen is eigenlijk altijd mijn favoriete seizoen, ik ben flexibel), en vakantie hebben is mijn favoriete bezigheid (daar ben ik minder flexibel in).

Ondertussen ben ik officieel afgestudeerd, compleet met (voorlopig) getuigschrift, schoon kleedje, nieuwe schoenen en receptie. Geen nood, jullie mogen nog gewoon Lotte zeggen, ik beloof plechtig mijn best te doen om het gewone superleuke meisje te blijven dat ik altijd al was. Het feit dat iedereen, met of zonder diploma, kan zeggen dat hij/zij journalist is helpt. Verder heb ik een halve duim geofferd voor (overheerlijke, al zeg ik het zelf) spaghettisaus, ben ik beginnen werken in een paarse tent in het park, en heb ik mijn jubilerende grootouders gevierd met 3 uren rechtstaan op de hierboven vernoemde nieuwe schoenen. Ik weet niet welk van de bovenstaande activiteiten nu net het pijnlijkst was, maar naast de pijnen (ik geef ook grif toe dat ik een pussy ben, trouwens, en ook dat ik misschien af en toe overdrijf. Er is een velletje van mijn duim, werken in het park is niet zo heel vermoeiend, en die schoenen konden daarna ook meteen weer uit) waren ze wél allemaal fijn.

Nu, over die paarse tent in het park, dat is daar dus gezellig hé. Want naast de tent staan tafeltjes en stoeltjes en theelichtjes, en de zon schijnt er altijd (misschien gelogen). In de tent staat daarbovenop nog eens een bar, die (meestal) bemand wordt door nog extra zonnetjes die de beste pinten tappen (niet altijd waar), de klantvriendelijkste bediening verzekeren (meestal waar, tenzij de klanten zelf niet vriendelijk zijn), en altijd bereid zijn tot een praatje (naargelang wie er voor de toog staat en waarover het gaat ook niet altijd waar). Met andere woorden, de ideale plek om van de zomer te genieten, ja, tot volgende week allemaal!

Zo, verder nog even melden dat ik voor de komende maanden ook meer reisplannen heb dan de afgelopen 21 jaar opgeteld (licht overdreven), dus verwacht u alvast aan doldwaze verslagen (of ook niet, als de tijd mij ontbreekt). Nog op de planning: 2 weken Nieuwpoort (ik wil hier geen denigrerende verzuchtingen over horen, want onze zeeweken zijn in 99% van de gevallen leuker dan de duurste, luxueuste, decadentste all inclusive-Thomas Cook-reis, gezelschap doet veel, I say), 1 week Wortel (even exotisch als Nieuwpoort, en nog steeds wil ik geen verzuchtingen horen, want hier ga ik om te werken (lees: musicalkinders animeren). En ook een beetje voor het gezelschap. En omdat de kinders er zo tof zijn.), 1 week Griekenland (specifieker: Mykonos, in navolging van ons YOLO-weekend, nu een week met als thema 'feestjes en beestjes'. 5 losgeslagen wijven op een appartement, zon, zee, strand (én het eiland waar Mamma Mia is opgenomen), binnen wandelbereik (of bootbereik)) en dan in oktober, goh ja, nog een beetje verder, maar daar ga ik eens een postje over zwijgen, kwestie van jullie niet al te jaloers te maken.

Vol zomerheid,
L (Gediplomeerd journalist)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten