31.12.13

31 december-verplichtingen.

31 december, tijd voor terugblikken, voornemens en wensen, en dat is dan ook exact wat ik ga doen. Omdat ik al mijn cadeautjes heb (ok, nog maar sinds 5 minuten geleden, maar toch), en omdat ik geen zin heb om op een feestelijke dag als deze jobsites af te schuimen en motivatiebrieven te verzinnen (hoewel ik dat hierna toch zal doen, plichtsbewust, dames en heren, is my middle name).

2013 was bij momenten stralend, fantastisch, onbeschrijflijk mooi, en bij momenten gatlelijk, onbeschrijflijk onuitstaanbaar. Zotte pieken, en even zotte dalen. Er zijn stomme dingen gebeurd, 2013, stomme dingen die niet mogen gebeuren. Niet met mij, ik bleef gespaard, maar met mensen rond mij, en dat doet zeer. Daarom, voor al die mensen (en dat zijn er verdekke veel) die -onverdiend- een moeilijk jaar hebben gehad, lief 2014, doe het alsjeblieft beter, want ik zie mijn vrienden en familie het allerliefst gelukkig en onbezorgd.

2013 is bij momenten ook fantastisch geweest voor mij. Ik heb heel veel nieuwe mensen ontmoet. Mensen die vrienden zijn, mensen die vrienden blijven, mensen waar ik superfijne dagen mee heb gehad. Ik heb mooie dingen gezien en mooie dingen beleefd. Ik ben afgestudeerd, ik heb mijn verste, langste reis ooit gemaakt, ik heb een onvergetelijke week met mijn liefste vriendinnetjes in Griekenland doorgebracht, ik heb heel veel quality time met mijn familie gehad en bovenal ik ben heel vaak gelukkig geweest. Lief 2014, graag meer van dat, als dat niet te veel gevraagd is.

Ik kan natuurlijk niet alles zomaar vragen, dus ga ik zelf ook moeite doen om er een mooi jaar van te maken. Ik neem mij voor om gelukkig te zijn en te blijven met kleine dingen (en dat geluk hier uiteraard te delen, want geluk is het enige dat verdubbelt als je het deelt, nietwaar?) (Bond zonder naam, nog mensen nodig?). Ik neem mij ook voor om minder te zeuren (en dat zouden jullie beter ook doen), want dat doe ik ook, zij het dan niet hier, minder te eten (voornemens zijn er om te breken), meer te lachen (altijd eigenlijk), heel veel vrolijke liedjes te zingen, en andere mensen blij te maken.

Verder wens ik jullie allemaal in 2014 alleen nog maar liefde, vreugde, onverwachte regenbogen, chocoladekoekjes, onvoorwaardelijke vriendschappen (daar wil ik zelf mee voor zorgen), lieve briefjes, spontane uitjes, goede boeken, pijnlijke lachbuien en verrassende glimlachen,  hopen frambozen en oneindig veel knuffels. En kansen, en de moed en de goesting om ze te grijpen. Dat wens ik dan graag, als het even kan, ook voor mezelf. Hallo job! Hallo lief! Hallo reisjes!

Liefste mensjes, maak er het beste van, en vergeet nooit te lachen, al is dat dan met jezelf.

Tot in 2014!
L



1 opmerking: