19.2.14

Ik ben een klein visje!

Tijdens het doelloze internetdwalen van vandaag las ik ergens 'jump first, think later', als eigenschap van Pisces oftewel vissen mensen die verjaren tussen 20 februari en 20 maart. Ik dus (ja, ik verjaar volgende week, vergeet dat vooral niet). Nu ben ik niet heel erg bezig met horoscoopgedoe, zeker niet sinds de dagelijkse horoscoop verdwenen is uit onze krant, maar dat vond ik nu wel gepast voor mezelf, dus ben ik de verdere vissige eigenschappen eens gaan opzoeken. Sommigen zijn verbazingwekkend waar, anderen totaal niet, en van anderen wil ik waarschijnlijk gewoon niet toegeven dat ze kloppen. Een kleine analyse van de visjesomschrijving van Myriam Maytorena op www.astrostar.com.

'They wish deeply to do the right thing and may become confused about their true aims and get bewildered and lost in a materialistic jungle.'
Ja, ik wil wel altijd het juiste doen denk ik (maar wil niet iedereen dat?), en ja, dat is verwarrend (maar is dat niet voor iedereen zo?). 1 (makkelijk, dat wel) vissenpuntje voor mevrouw Myriam!

'At their truest, they are crystal clear, unselfish, devoted, demanding little, always sacrificing themselves for others.'
Zou het niet een beetje verwaand zijn om dat van mezelf te zeggen? Maar ik moet zeggen, madame Astro, ik zou graag zijn wat u hier beschrijft, en ik doe dus ook mijn best. Maar helaas geen punt voor deze, gewoon omdat ik dat niet mag zeggen over mezelf.

'They are emotional and sensitive and can easily be influenced by good and bad, practicality and realism often escapes them.'
Emotioneel: Van tijd tot tijd. Gevoelig: Hell yes. Beïnvloedbaar: Amai nog niet. Een puntje voor jou, visjeskenner! (Maar ik hoop toch ook dat ik soms wel praktisch denk.)

'They are also secretive, hard to know, and hardly know themselves.'
Ik weet niet wat secretive betekent en ik ben te lui om het op te zoeken, maar daar ik mezelf niet door en door ken, en er dus vanuit ga dat iemand anders mij ook niet geheel kan doorgronden (en anders mag die persoon zich wel eens melden bij mij), is het alweer +1 voor vrouwe Myriam! 

'They are emotional rather than rational, instinctive more than intellectual, and have limited willpower.'
 Instinctief zou ik mezelf wel durven noemen, en dat van die wilskracht... Nu ja, behalve mokken en bokkig zijn heb ik nog nooit echt iets heel erg lang volgehouden. Maar om nu te zeggen dat ik helemaal niet intellectueel of rationeel ben... Een half puntje voor deze stelling, mevrouwtje Maytonera!  

'They tend to withdraw into their own dream world as a retreat from the harsh reality of day - to -day living and the inability to cope with real life.'
Geen commentaar, +1.

'However, they can be remarkably creative in literature, music and art.' 
Dat mag ik eigenlijk ook niet zeggen van mezelf, maar toch, in een opflakkering van zelfwaardering: True story, astrowondertje!

Totale score: 5,5/7. Mooie score, dat wel, maar helaas niet geldig voor officiële onderzoeken of Lotte-analyses, want ik heb bepaalde stellingen weggelaten, ofwel omdat ze saai waren, ofwel omdat ik ze niet begreep. Maar ik voel me wel een superwaardig visje nu, waw. Dank, Myriam (je kent me zo goed, we mogen elkaar nu wel bij naam noemen), voor deze inzichten.

En jullie daar, meelezers van de krochten van mijn ziel, onthou vooral deze:

What isn't sexy about Pisces, hu? ;-)

Vissenkusjes!
L

Geen opmerkingen:

Een reactie posten