23.2.14

'If it scares you, it might be a good thing to try'

Dit was het dan, mijn allerlaatste weekend in België voor ik officieel verhuis naar Amsterdam. Niet dat ik nooit een weekendje zal afkomen, maar toch, het allerlaatste weekend voor ik me officieel vestig in Nederland. En ondanks het feit dat ik mijn iphone van de trap heb laten vallen (minihartaanval: check), hete saus in mijn oog heb gekregen (dankuwel, Lunch Garden-mevrouwtje, heel aardig van je), en ik aan het ontbijt heb moeten zitten met iets te actief gezelschap (no offence, Jasper, still love you) was het een mooie afsluiter.

Ik heb nog steeds geen spijt, maar wat ik wel heb is een heel klein beetje angst. Want stel nu dat ik verkeerd fiets op weg naar mijn werk, dat ik verdwaal in de Albert Heijn, dat ik ergens in de gracht terechtkom, met of zonder fiets,  of dat ik verslaafd raak aan drop, of erger nog, aan Hollanders. Maar vooral: stel dat ik elke avond in mijn (nieuwe) slaapzetel zit te huilen omdat ik het niet tof vind in Holland of omdat mijn extreme fomo (ofte 'fear of missing out') het overneemt? Kan zijn hé. Gelukkig kan ik mezelf dan troosten met de wetenschap dat er heel vaak mensen op bezoek gaan komen (ja toch?), of makkelijker nog, met chocolade, want dat hebben ze daar ook. Of wat me ook altijd helpt, noem het gerust een guilty pleasure, is van die semi-inspirerende quotes opzoeken (Pinterest is my heaven) en die mij laten geruststellen. Want als Winnie the Pooh (eender welke naam van een -al dan niet fictief en/of famous- wijs persoon, of in dit geval dier, is goed hoor) het zegt, moet het wel waar zijn. En ik geef het je op een briefje, zo goed als elke semi-inspirerende-Pinterest-quote is toepasbaar op elk leven. Voel je dus gerust ook aangesproken, want er is een reden voor het feit dat deze quotes met bosjes (en gecombineerd met heel veel lifestylemagazinewaardige achtergrondfoto's van voornamelijk zee, strand en lucht) te vinden zijn op het wereldwijde web. Voorbeelden? Alsjeblieft!

Dankjewel Seth, nu weet ik wel zeker dat het een goede beslissing is geweest. 

Wie weet wat voor leuke mensen zitten er te wachten op mij buiten mijn Lierse veilige bosje, niet waar, Winnie?
 Kan ik mezelf nu 'great' noemen? Ik dacht het wel hé, Amy?


Stockfoto's, herkauwde quotes, meligheid ten top? Misschien, maar ze zijn goed als tijdverdrijf, geruststelling én als egostreling, want ja, ik beschouw mezelf als 'great' nu en ik ben ervan overtuigd dat het een goede beslissing geweest is en dat ik toffe mensen ga tegenkomen. Want mijn goede vrienden Amy, Seth en Winnie hebben dat gezegd.

En dankzij die zogenaamd diepzinnige, uit de context gerukte quotes ben ik nu volledig klaar om aan mijn laatste werkloze weekje te beginnen, met een to do-list bij de hand weliswaar, want klaar of niet, de chaos in mijn hoofd wordt er niet minder op.

Hier, nog eentje om het af te leren:

Het moet niet altijd superdiepzinnig zijn,
L
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten