21.1.14

Lieve werkgevers.

Lieve werkgevers,
Ik ben op zoek naar jullie. En jullie vast ook naar mij, al beseffen jullie dat blijkbaar niet echt. Wie wil er nu geen jonge, vrolijke, hardwerkende werkkracht als ik? Jullie blijkbaar. Al ga ik er eerder vanuit dat jullie mij wel willen, maar even over het hoofd hebben gezien, dat is het, toch? Even over het hoofd gezien, maar morgen lezen jullie mijn mail, en dan denken jullie 'verdraaid, dat is nu toch net wat we nodig hebben zeker, kom maar bij ons werken, meisje!'. En dan sturen jullie mij een mail terug, ja toch? En dan ga ik gelukkig zijn, en dan kom ik voor jullie allemaal tegelijk werken, want zo hardwerkend ben ik.

Lieve werkgevers,
Nee, ik heb geen ervaring. Of toch niet de ervaring die jullie zoeken. Maar als jullie mij nu eens de kans zouden geven om die ervaring op te bouwen, zou dat niet fantastisch zijn? Nee, ik weet niet hoe het er in de echte harde werkwereld aan toe gaat, maar is dat dan ook niet positief? Dat ik nog geen andere, misschien voor jullie foute, gewoontes heb? Dat ik er niet op sta om elke dag sloten gratis koffie te krijgen -al zou dat fijn zijn-, dat ik niet kan vinden dat het op een ander beter is, dat ik nog geen vriendjes heb bij de concurrentie? Dat lijkt mij wel leuk, zo. Daar komt dan nog eens bij dat ik gigantisch snel bijleer, en als jullie het me niet willen leren, wees gerust, ik google wel wat ik moet weten, want zo zelfstandig ben ik.

Lieve werkgevers,
Ik zit niet graag thuis. Echt niet. Hier thuis moet ik koken, strijken en opruimen, en daar heb ik niet voor gestudeerd. Dus ik vraag niet veel, ik ben snel gelukkig. Het enige dat ik wil is iets doen dat een klein beetje aanleunt bij wat ik gestudeerd heb voor een klein beetje geld. Ik ben nog niet zo lang aan het zoeken, maar laat dat jullie niet tegenhouden. Want hoe langer jullie wachten hoe groter het risico dat mijn creatieve geest afgestompt raakt door al dat huishoudelijk werk, dat ik zo niet graag doe, of -en echt, dat willen jullie niet- dat jullie mij kwijtspelen aan de concurrentie, want zo tof ben ik.

Lieve werkgevers,
De komende 6 maanden ben ik nog vrij, grijp jullie kans.

Met vriendelijke groet, en tot op het sollicitatiegesprek!
L

Geen opmerkingen:

Een reactie posten