12.4.14

Bucket pret!

Ik heb een bucket list gemaakt. Nu, er bestaan 2 soorten bucket lists. Je hebt de serieuze soort, die behoren meestal toe aan supergeorganiseerde mensen die niet elk papier waar ze iets van belang opschrijven kwijtspelen en die worden vaak na verloop van tijd ofwel helemaal afgestreept ofwel net niet, als die supergeorganiseerde mensen daarnaast ook nog eens saai zijn en meer leven in hun hoofd dan op de grote groen-blauw-bruine bol die men aarde noemt. Maar je hebt ook een andere soort, ik noem het graag 'de leuke soort'. De soort bucket list die elke dag, week, maand opnieuw gemaakt moet worden (oeps, kwijt), of beter nog, die zich alleen in iemand zijn hoofd bevindt en enkel bij buitengewone dronkenschap bekend gemaakt (en hoogstwaarschijnlijk ook nog aangedikt) wordt. Waarschijnlijk was het al duidelijk vanaf het woord 'supergeorganiseerd', de mijne is er een van de laatste soort. Met dat verschil dat ik niet dronken ben (erewoord) en 'm toch ga delen. Maar hecht er vooral niet te veel belang aan, want uiteraard kan hij morgen weer gewijzigd, kwijt of verscheurd zijn. En als dat niet het geval is, voel je vrij om te helpen, mij gezelschap te houden, of mij af en toe eens het benodigde duwtje in de rug te geven. Wel niet te hard duwen, ik ben nogal gevoelig. Klaar? Hier komt hij.
  • In Parijs wonen. Deze staat echt al op elke bucket list die ik in mijn leven gemaakt heb. Ik steek de schuld op Amelie Poulain en Guillaume Canet. En op alle andere sexy Fransmannen, baguettes en wijn. Dus wie de kans heeft: bezorg mij er een job, een lief of een gratis huis, meer heb ik niet nodig. Of ga gewoon mee, dat mag ook. 
  • Een boek schrijven. Duidelijk? Duidelijk. Honderden pagina's vol onzin schrijven en er voor betaald krijgen? YES PLEASE! Ok, ik hoef er zelfs niet voor betaald te worden. Als ik er zelf niet blut van raak is het al goed.
  • Een cowgirl-cursus volgen in AustraliĆ«. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit zo een tijdelijk gevalletje is, maar oh well, als de kans zich binnen nu en mijn volgende bucket list aanbiedt ga ik niet nee zeggen!
  • Mijn haar kleuren in een knalkleur. Knalrood, knaloranje, knalgroen. Ik vrees dat er een moment zal komen dat ik het bij de kapper ook effectief vraag in plaats van het op mezelf uit te testen in photoshop. Sorry bij voorbaat, ik beloof dat het niet lang zal duren.
  • Kilo's gummybeertjes smelten en in een bakvorm terug laten hard worden. Het liefst van al een bakvorm in beervorm, en optioneel met een scheutje wodka erbij. Mensen die willen proeven van mijn delicious gummytaart mogen zich alvast melden. 
  • Op een olifant zitten. Dat denk ik waarschijnlijk ook maar tot ik nog eens een olifant van dichtbij zie. 
  • Een week of langer op blote voeten leven. Ik beloof dat ik mijn voeten af en toe zal wassen en niet zal zeuren als ik in iets scherps stap.
  • Iets of iemand kennen dat naar mij vernoemd is. Nee grapjassen, ik ben niet content met een rat of zo. Iets of iemand cool graag!
  • In een lang kleed over een rode loper lopen. Zonder te struikelen over dat kleed of mijn voeten om te slaan op de bijhorende schoenen en met een lekker ding in kostuum aan mijn arm, dat moet lukken, toch?
  • Een nacht doorbrengen op het strand. Liefst in een warm land, en met wat gezelschap. Vrijwilligers mogen zich altijd aanmelden bij mij met een vliegticket voor 2 personen, een strandlaken en een picknick. 
  • Ontbijt op bed bestellen op hotel. Ofte: het bereikbaaste op mijn bucket list.
Ik vermoed dat ik na het schrijven van het laatste punt in slaap gevallen ben, want in mijn hoofd zit nog een kilometerslange uitbreiding van deze lijst, maar om die te weten te komen zal je mij toch dronken moeten voeren. Ik weet dat ik veel zelf in handen heb, maar wie mij wil helpen ga ik natuurlijk niet tegenhouden. Aan de slag!

So much to do, so little time!
L

Geen opmerkingen:

Een reactie posten