1.4.14

Mag ik jouw Ben & Jerry's zijn?

Een van mijn voornaamste bezigheden in het leven is erachter komen wie ik ben. Een onwaarschijnlijke vraag die jullie misschien denken te kunnen beantwoorden, maar ik niet. En daarom heb ik mijn toevlucht gezocht tot mijn goede vriend, kompaan, liefde van mijn leven, het internet. Op het internet heb ik namelijk een website ontdekt (deze dus, klikken mag pas als je klaar bent met lezen!) die mij aan de hand van allerlei quizjes een wondermooi inzicht heeft gegeven in mijn persoonlijkheid, verleden en toekomst, kortom alles. De wetenschappelijke gebreken van deze tests worden ruimschoots gecompenseerd door de amusementswaarde ervan, en ik kan het weten, want in naam van jullie entertainment heb ik al uren doorgebracht met het beantwoorden van vragen als 'wat is je favoriete soort schoen?', 'je hebt een tovenaar boos gemaakt en je mag zelf kiezen in welk dier hij je verandert, wat kies je?' en 'welke sport verkies je' (zij die mijn antwoorden niet ingeschat hebben als zijnde sletsen-luiaard-geen een mogen zich nu verwijderen uit mijn vriendenkring), en heb ik mezelf zo -wetenschappelijk verantwoord of niet, dat laat ik in het midden- beter leren kennen.

Dat ik van alle Little Miss-karakters Little Miss Sunshine zou zijn, dat spreekt voor zich en behoeft geen verklaring. Hetzelfde geldt voor het feit dat ik in mijn vorig leven een hippie was. Peace en love, meer heb ik nu eenmaal niet nodig, behalve dan een beetje drugs van tijd tot tijd (mopje mam). Maar de uitkomsten zijn vaak niet zo veelzeggend. Zo is mijn kinderboek-equivalent Curious George, is Chunky Monkey mijn Ben&Jerry's-soulmate, en ben ik vergelijkbaar met Aphrodite. Klinkt goed allemaal, maar dat is nog steeds geen antwoord op de vragen in mijn hoofd. Gelukkig staat er bij elke uitkomst ook een verklaring, die ik uiteraard graag met jullie deel, want sharing is caring. En voor je mij gaat haten omdat ik narcistisch lijk, het zijn niet mijn woorden, maar die van Playbuzz, don't shoot the messenger!

'You are lots of fun and have an inquisitive spirit. You don't much care for rules.' Daarom ben ik dus vergelijkbaar met Curious George. Ik ken 'm niet, die George, maar ok, die uitleg wil ik gerust aanvaarden. Vooral het eerste deel dan. 'You're sweet and happy and always ready to brighten up someone's day like only a pint of ice cream can!' Chunky Monkey dus! Mijn nieuwe slagzin, en als ik ooit een boek schrijf beloof ik plechtig dat deze vergelijking in mijn voorwoord komt, zo mooi vind ik 'm. Dus als er iemand zijn day gebrightend moet worden, bel me, het onbetwistbare internet zegt dat ik er goed in ben, en je wordt minder dik van mij van van Ben&Jerry's.

Tot slot van rekening, en misschien een beetje de geloofwaardigheid van de tests ten spijt, luidde de verklaring waarom ik Aphrodite zou zijn: 'You are HOT!'. Ik vermoed dat ik hier ergens een vraag niet geheel naar waarheid heb ingevuld, en nogmaals, er bestaat ook een beetje twijfel aan de wetenschappelijke waarde van mijn onderzoek, maar langs de andere kant kan mijn ego weer een tijdje voort nu. Bedankt, internet, je maakt me blij.

Peace, love and ice cream,
L



Geen opmerkingen:

Een reactie posten