6.4.14

Superlazy Ladysunday

Ooit al eens zo'n film gezien waarin een van de vrouwelijke hoofdpersonages, al dan niet vergezeld door nog meer vrouwen, een hele dag niets anders doet dan eten, series kijken, af en toe haar blik eens van het ene scherm afwenden op op het andere scherm te checken of er nog nieuwe doelloze berichtjes zijn toegekomen? In pyjama, kamerjas of aanverwanten? Terwijl hun appartement/huis/kamer er bij ligt alsof een lenteschoonmaak niets te laat zou komen? Waarbij je denkt 'potverdekke, gij se tamme griet, kom uit uw zetel en doe iets'? Aangevuld met 'en waarom zit die nog in pyjama? Het is al bijna terug avond?!'? Om te eindigen met 'als ik die trien was hé, mijn dag zou een pak toffer zijn'? Ik wel. Bijna bij elke filmscene die ik zo zie, zelfs. En dat dat niet kan, zo een hele dag naar eenzelfde laptopscherm staren, en dat een kamerjas niet gemaakt is om heel de dag in rond te hangen, en dat als je nu echt niets te doen hebt je toch wel even naar buiten kan of zo. Al is het maar om aan de mensheid te laten zien dat je nog leeft.

Raad eens wat ik vandaag doe? Exact datgene wat ik altijd als onmogelijk beschouwde. Ik kan wel een hele dag series kijken en dus eigenlijk niets doen, ik kan wel een hele dag in kamerjas rondhangen (in my defense, ik heb een hele leuke, fluo-oranje kamerjas, hij maakt mij vrolijk), en ik kan elke inspanning die meer van mij vergt dan rechtstaan om naar de wc te gaan mijden. Eigenlijk heb ik vandaag het principe van een lazy sunday heruitgevonden en tot op wijvenfilmniveau gebracht. Dus sorry, aan alle filmmakers wiens realiteitszin ik ooit in twijfel trok, blijkbaar was ik tot vandaag nog niet in staat tot een superlazy-lady-sunday. Ik heb dus weer een ongelooflijk aangename nieuwe fase bereikt in mijn leven, en als beloning daarvoor bestel ik vanavond pizza en kijk ik nog een aflevering of 7 van Modern Family. En misschien ook wel een wijvenfilm, want er is niets zo leuk als in kamerjas vanuit je luie zetel oordelen over blonde Hollywoodbabes, die een hele dag niets doen, stel je dat voor.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten