7.6.14

Aan de man/vrouw die nu op mijn fiets rondsjeest

Aan de man/vrouw/brutale hond die mijn fiets meenam.

2 sloten, meneer/mevrouw, dat duurt wel even om open te krijgen, denk ik zo. Of heb je hem gewoon met sloten en al in je bestelwagen gehesen? In beide gevallen toch tijd genoeg gehad om even te bezinnen, lijkt me, wat mijn beeld van jou helemaal geen goed doet. Nee, je had niet heel snel een fiets nodig om ergens te geraken, nee, je dacht niet dat hij bij het oud vuil was gezet, je zag gewoon een -hele mooie, dat geef ik toe- fiets en hebt 'm gestolen. Zonder ook maar even te denken aan mij, de arme eigenaar die nu verweesd achterblijft, want hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt, meneer/mevrouw, ik had, zelfs al had ik hem maar een maand, toch al een mooie band opgebouwd met mijn stalen ros. Je kan ook moeilijk anders, in Amsterdam, waar elke dag met de tram reizen gelijk staat aan meer dan blut zijn op het einde van de maand. 

Meneer/mevrouw de dief, ik zou jou verantwoordelijk kunnen stellen voor een verlies aan conditie en bakken geld de komende weken, maar dat doe ik niet, want gelukkig had ik mijn oude fiets nog niet van de hand gedaan, maar wat ik je wel verwijt is een laffe schorriemorriestreek die er nu voor zorgt dat ik een halve dag pissed heb rondgelopen -en dat is zeker in deze zon onvergeeflijk-, dat ik niet meer kan pronken met mijn belachelijk mooie fiets en dat ik nooit meer gerust zal kunnen rondlopen zonder rond te kijken of ik mijn fiets ergens zie.

Wat je gedaan hebt is onfatsoenlijk, dom en bovenal heel erg gemeen. De politie zal er waarschijnlijk niet achter komen wie je bent, maar ik hoop dat je moeder, vader of grootmoeder wel ontdekt wat je doet in je vrije tijd (of is dit een voltijdse bezigheid, meneer/mevrouw?) en dat ze niet kwaad zijn, dat hoeft zelfs niet, maar wel teleurgesteld. Heel, heel erg teleurgesteld.

Het is niet aardig van me, stelende meneer/mevrouw, maar ik hoop van ganser harte dat je uit de bocht vliegt met dat fietsje van me, en dat je benen veranderen in een grote schaafwond waar heerlijk veel restanten straat in blijven plakken. En dat er niemand in de buurt is om er figuurtjes op te tekenen met ontsmettingsmiddel. Dat en een opeenvolging van lekke banden en kapotte remmen. Kortom, ik wens je veel plezier met MIJN fiets.

Niet zo vriendelijke, maar wel wraakzuchtige groetjes,
L

Geen opmerkingen:

Een reactie posten