29.9.13

Dagboek van een zondagavondprinses


de zondagavond

zelfst.naamw. (m.)

Moment van de week waarop pyjama's toegestaan (lees: verplicht) zijn vanaf +/- 18u30, avondsnacks verplicht zijn en de zetel je beste vriend is. 

- Uit "Het volledige handboek bij Lotte Vercammen - 'Alle te volgen regels en gebruiken voor een ideale vriendschaps- of andere band met het Lotte en haar unieke karakter'." , volume 198/203, p. 897.

(Het volledige werk, bestaande uit 203 geschreven delen, 7 cd's en een dvd, is op verzoek verkrijgbaar voor een vriendenprijsje)

Bon, mijn ideale zondagavond dus. Pyjama: Check, Zetel: Check (zetel is eigenlijk een understatement voor de troon waar ik mij op bevind, noem mij gerust een zondagavondprinses), avondsnacks: momenteel nog in de keuken, want ik ben nog te tam om mij naar daar te begeven. Dat komt nog wel, naarmate de zondagavond vordert. En anders is het een kwestie van wachten tot het vaderfiguur dat 2 zetels verder hetzelfde zit te doen als ik (niets dus, maar dan vanuit een zetel, en geen troon, HA HA) zich wel kan losrukken van de zetel en voor mij nootjes kan meenemen vanuit de keuken. Want dat is wat vaders doen, niet?

Voor de rest bestaat mijn zondagavond uit de volgende dingen, in willekeurige volgorde en een zichzelf herhalende loop: een blik werpen op de tv, opmerken dat het niet echt interessant is (want het vaderfiguur heeft de zapper, want ook dat is wat vaders doen), terug focussen op de laptop, facebook checken, twitter checken, andere internettige onzin checken, een occasionele glimlach vertonen bij iets wat echt grappig is, polsen bij het vaderfiguur of er eventueel iets anders opgezet mag worden, en teleurstelling incasseren bij het antwoord.

En een blog schrijven, zodat de mensheid weet dat ik op zondagavond een zondagavondprinses ben, ofte een vreselijk saai wicht dat onelegant in de zetel hangt en een weekvoorraad nootjes naar binnen speelt, en daar dan ook nog eens van geniet. En dat zonder echt een reden te hebben om te moeten uitrusten. Het is nog altijd fijn om mezelf te zijn!

Groetjes vanop mijn eigen zondagavondtroon,

Jullie zondagavondprinses,
L


Noot: Dit is een algemene impressie van zondagavonden. Ik geef toe dat ik vanavond bijvoorbeeld nog niet aan mijn vadertje gevraagd heb om te zappen. (Bij deze: Hé pap, mag SYTYCD op?)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten