12.2.13

Bubbels en knuffels

De mensheid knuffelt te weinig. Dat zou de boodschap van dit hele bericht kunnen zijn, maar net als ieder mens ben ik iets gecompliceerder. Ik krijg graag knuffels, en ik geef ze trouwens ook graag, maar niet op eender welk moment en van iedereen. Want dat zou in conflict zijn met mijn bubble, een fenomeen dat sommigen misschien (her)kennen van ervaringen, aanvaringen of gewoon hun eigenste zelf. 'De Bubble' is wat het is, namelijk een bubbel, ofte een persoonlijke ruimte, die niet zomaar door iedereen altijd ingenomen kan worden. De algemene gedragscode bij bubble-mensen is meestal 'blijf uit de bubble, voor je eigen goed', maar ik zou mezelf niet zijn als mijn persoonlijke gedragscode niet iets ingewikkelder was. Knuffels kan ik namelijk heel vaak wél verdragen, in tegenstelling tot zo goed als alle andere bubble-inbraken, waar ik agressief van word.

Het is een misverstand dat mensen enkel knuffels geven en/of krijgen als ze of erom vragen, of als ze huilen/doen wat mannen die niet willen huilen doen als ze niet huilen maar dat wel zouden doen als ze een vrouw waren (ja, ook ik denk in stereotiepen). Mensen zouden meer moeten knuffelen. Want knuffelen is zeker en vast gezond, op de een of de andere manier, zoals er van bijna alles een gezonde manier van bekijken is (hé, wist je dat je van chocolade niet alleen dik, maar ook beter bestand tegen stress wordt?! WHOAAAAAHHHH, laat ons chocolade beginnen vreten en nooit meer stoppen, want stressbestendig>mager). Naast gezond is knuffelen ook gewoon warm, in deze bar koude wintertijden. En aangezien de lente vorige week al in mijn hoofd is gekropen kan mijn lichaam die kou niet meer aan. Dus heb ik knuffels nodig.

Een enkele lastigheid kan nu nog wel zijn dat knuffels spontaan moeten zijn. Dus doe gewoon alsof je dit nooit gelezen hebt, alsof ik nooit gesmeekt heb om knuffels, geef gewoon meer knuffels. Niet persé aan mij, maar aan iedereen die knuffels verdient, of ze nu huilen of niet, of ze voor jaren op reis gaan of gewoon even naar de wc, of je ze nu elke dag ziet of voor de eerste keer.

Voetnoot: Mijn bubble blijft, ook voor knuffels, ondoordringbaar voor familie, mensen die voordien gewond zijn geraakt toen ze, bewust of onbewust, in de bubble probeerden te dringen, mensen die ik al een tijdje ken maar nog nooit geknuffeld heb (dan hoeft het ook niet meer), stinkende mensen, en bepaalde anderen. Je zal het wel merken dan.

Ijverend voor een knuffelbaardere wereld,
L

Geen opmerkingen:

Een reactie posten