18.2.13

Kriebels united

Ik heb de kriebels. Ik-wil-weg-van-school-kriebels, ik-wil-weg-van-de-kou-kriebels en ik-wil-weg-van-sommige-mensen-in-mijn-omgeving-kriebels, al vallen die laatste nog wel mee, en al die kriebels samen hebben zich verzameld in een reusachtige reiskriebel. Lotte wil op reis. Lachen is toegestaan, want nee, ik heb nog steeds het grote lot niet gewonnen, en nee, ik kan ook nog steeds niet organiseren. De kans dat er iets aan die twee spijtigheden verandert is onbestaande, want ik doe niet aan de lotto (omdat ik die trekkingen zo enerverend vind), en organisatietalent is aangeboren en om het organisatietalent dat ik heb meegekregen uit te drukken op een schaal van 0 tot 10 heb je eerst enkele kilometers nullen nodig, met achter de eerste een komma, en dan kom je heel in de verte misschien nog wel een eentje tegen. Misschien.

Maar de kriebel is er, en daar kan ik niets aan veranderen. En ik kan ook wel een beetje geld verdienen, maar als er al iets naast het reusachtige gat in mijn hand blijft liggen zal dat nooit echt veel zijn. Dus, ik wil goedkoop op reis. En ok, net als een minimumbudget, is er ook iets van organisatie nodig, maar dat zou ik graag beperken tot een minimum. Het niet verliezen van een portefeuille vergt al organisatie genoeg. Verder wil ik graag een iets beter weertje dan hier, en dan bedoel ik niet enkel het huidige koude winterweertje, maar ook beter dan die eeuwige wisselvalligheid in de zomer. Goed, dat is duidelijk, op naar het volgende puntje op de reiskriebelchecklist (alsof het nog niet genoeg is dat die kriebel mij hier komt lastigvallen, is hij nog veeleisend ook).

Het volgende puntje is dus een gezelschap. Een reisbuddy zoals ze zeggen, want reizen doet men niet alleen. En al zeker ik niet, want ik kan niet zwijgen en tegen mezelf praten vind ik zielig, ik kan mij ook niet altijd oriƫnteren, en ik kan geen beslissingen nemen dus ik heb een luisterende, oriƫnterende, menselijke bijl nodig om knopen als, ik zeg maar iets, 'pizza of lasagne?' door te hakken, om te luisteren naar bakken onzin en gepaste reacties te verzinnen, en om de weg te vinden. Het liefst beschikt die bijl natuurlijk ook over geld om mijn trip te sponsoren, en organisatietalent, om mijn gebrek te compenseren, maar dat hoeft zelfs niet. Want zelfs als de bijlbuddy maar even veel organisatietalent bezit als ik, hebben we samen toch al dubbel zo veel. Wiskunde, het is iets moois.

Waar ik naartoe wil? Geen idee, ik heb behalve hotels en heel veel bergen op een enkele citytrip na nog niet zo heel veel van de wereld gezien, en dat wil ik uiteindelijk wel, de wereld zien. Dus ik wil naar overal. Maar gezien ik de wereldreis die ik gevraagd heb voor mijn verjaardag (die trouwens over een week en twee dagen is), waarschijnlijk niet ga krijgen, mag dat ook in stukjes.
 
Dus, al dat gezegd zijnde: Waar ga ik naartoe, wanneer, waarom, met wie, en wie gaat dat betalen? Na de grote 'wat doet Lotte volgend jaar'-quiz nu dus ook de 'hoe-zal-zij-de-wereld-ontdekken'-quiz. Antwoorden mogen ingestuurd worden op een gele briefkaart, via sms, facebook of een reactie op dit bericht, prijzen worden wegens een poging tot sparen (want ik wil tenslotte wel de wereld zien) helaas niet uitgereikt.

Onder invloed van de kriebel,
L

Geen opmerkingen:

Een reactie posten