2.6.13

't Is gebeurd!

De eerste stap is gezet! Ik heb gisteren de eerste, en het moet gezegd, reuzegrote, stap gezet richting mijn tripje volgend jaar. Een tripje van 8 weken, richting Latijns-Amerika. Niet Costa Rica zoals eerst gezegd, wel buurland Nicaragua. En nu stuiter ik van hot naar her, puur van de adrenaline, want hoewel ik nog geen vliegticket, nog geen verzekering, en ga zo maar door heb, is de eerste stap toch de grootste, want dat wil zeggen dat ik de beslissing genomen heb. Ik ga! 4 weken Spaans knallen, en dan 4 weken vrijwilligerswerk. En dat is meteen de reden waarom ik voor Nicaragua heb gekozen, simpelweg omdat de vrijwilligersprojecten mij meer aanspraken, want ja, ik assisteer liever bij muzieklessen, of in een mobiele bibliotheek, dan dat ik in een creche werk, waarvoor ik net dat ietsje te onhandig ben. Want alles wat ik in mijn handen krijg laat ik toch wel eens vallen, en dan heb ik liever dat dat boeken of sambaballen zijn, dan dat het baby's zijn, toch? 

Dit alles heeft dus als effect dat ik momenteel als een topkwaliteit botsbal door het leven ga. Ik ben zenuwachtig, want ik ben nog nooit 8 weken van huis geweest, ik heb nog nooit alleen op het vliegtuig gezeten, ik spreek geen woord Spaans, en ik weet echt voor geen meter wat mij te wachten staat, maar ik ben ook echt heel blij dat de kogel nu door de kerk is, de knoop doorgehakt, en dat ik nu echt echt echt ga. Als alles in orde komt, maar daar vertrouw ik op.

Voor wie weten wil wanneer ie mij moet missen: Ik zou half oktober vertrekken, en dan dus half december terugkomen, ofwel heel depressief omdat ik mezelf compleet heb gevonden in de Nicaraguaanse levensstijl, ofwel heel gelukkig omdat ik terug frietjes kan eten. Of een mengeling van beiden. Ik verwacht bloemen, spandoeken en een flashmob als ik terugkom trouwens, begin al maar te organiseren.

By the way: om er al aan te wennen, is dit alvast mijn eerste blogpost vanuit het buitenland, ik zit namelijk op de trein richting Amsterdam. Ja, de treinen hebben hier gratis wifi, nmbs, trek uw lessen. Ik vrees nu wel dat ik het in Nicaragua met minder wifi-gerelateerde luxe ga moeten stellen, helaas.

Stuiterend van voorpret en een beetje zenuwen,
L

Geen opmerkingen:

Een reactie posten