8.4.13

Dringend gezocht!

Gzcht: m. mt kracht & talent vr koken & 1e hulp. Selectie obv motivatie, testgerecht & foto. Gebruik vn keuken & dankbaarheid in ruil.

Reden voor het uitschrijven van deze vacature: Ik ben daarnet bij het samenstellen (ik durf het zelfs niet maken te noemen) van mijn avondeten in een acute en zeer ernstige depressie gesukkeld. De pot schafte aardappeltjes uit een blik, rode kool uit een bokaal en hamburgers (hier wil ik geen commentaar op, ik blijf nog altijd student), en zelfs dat bleek te moeilijk voor mij.

De eerste hinderpaal bleek, uiteraard, het openen van de bokaal te zijn. Na een kwartier doelloos, en misschien een beetje hoogmoedig, draaien aan dat deksel, ben ik als een gek op de onderkant van de bokaal beginnen slaan. Tevergeefs natuurlijk, want ik heb totaal geen kracht. Ok, google, mijn beste vriend en tevens laatste redmiddel. Ik moest blijkbaar op de onderkant van de pot slaan, tiens, niet dus. Uiteindelijk, in een vlaag van honger en frustratie, heb ik de pot dan met brute kracht open gekregen, waarbij de rode kool net niet over mijn laptop vloog. Toen had ik het al gehad met dat eten maken, en het was nog niet eens begonnen.

Tweede hinderpaal, rara, het blik. Even tussendoor: het was zo'n blik met een handig opendoe-dingetje, dat zou dus eigenlijk geen probleem moeten zijn. Was dat even buiten mijn onhandigheid gerekend. Ik, Lotte Vercammen, slaag er dus blijkbaar in om van zo'n handig blik met een opendoe-dingetje, u raadt het al, het opendoe-dingetje eraf te trekken. Met als gevolg dat ik met een vork (want ik kan niet om met onze blikopener, dat ding haat me) dat blik heb moeten openwrikken. Rust in vrede lieve vork, je hebt er voor gezorgd dat ik niet verhongerd ben en dit wrede einde heb je niet verdiend.

Nu is ongeveer wel het moeilijkste van mijn maaltijd voorbij, zou je denken, maar nee, terwijl de rode kool op het vuur staat legt ondergetekende doodleuk haar hand naast de pot, gezellig mee op het vuur. Een verbrande pink, ook eens leuk om mee te maken.

Als je de moeilijkheidsgraad van deze maaltijd in verhouding ziet met het aantal flaters dat ik begaan heb begrijp je wel dat ik dringend hulp nodig heb, vandaar de vacature.

Heren, laat u gaan!
L

Geen opmerkingen:

Een reactie posten