3.4.13

Kleine dingen: de shortlist

Geluk zit in kleine dingen, zeggen ze. Ik weet niet juist hoe geluk gedefinieerd wordt, daarvoor verwijs ik u met graagte terug naar de godsdienstlessen die mij in het middelbaar op een paar uren wilden leren om gelukkig te worden en te blijven, maar ik kan wel heel veel van die kleine dingen opnoemen. Dingen waar ik, denk ik, gelukkig van word. En als dat dan niet 'het geluk' zou zijn, dan word ik er in ieder geval blij van. En blij zijn is leuk en deelbaar, dus bij deze, een shortlist.
  • Koekjes en/of chocolade eten en/of koffie drinken met mijn familie. 
  • Air 'on the G string' van Johann Sebastian Bach
  • Smarties op mijn latté
  • Kindjes die naar mij zwaaien op straat
  • Verhalen over vroeger beluisteren, liefst over mensen die ik ken
  • Volledig opgeloste kruiswoordpuzzels
  • Een tekst zonder dt-fouten
  • Flashmobs
  • Hartjes, in alle maten, kleuren en gewichten
  • Het geluid van ochtendduiven in de Sint-Gummarusstraat (ja, echt)
  • Huppelende mensen
  • Straatmuzikanten (behalve viooltrompetters)
  • Een spontane 'goeiemorgen!'
  • Alle muziek die in de categorie 'foute nineties' valt
  • Ten dans gevraagd worden (in stijl)
  • Brieven krijgen
  • 2 verschillende sokken dragen
  • ...
(Deze lijst is puur persoonlijk, en kan dus niet als maatstaf gebruikt worden)


Wie mij dus blij wil maken: dit is een goed beginpunt, maar vul vooral ook zelf aan, ik word namelijk ook blij van originele mensen in mijn omgeving.





Nog nagenietend van mijn latté met smarties on top,
L

Geen opmerkingen:

Een reactie posten