21.10.13

Lotte aprende espagnol. Of zoiets.

Holaaaaa chicos y chicas!! Que tal? Me gusta Granada muchoooo! Y que calor!

Elke dag eentje, hoe lang zou ik dat volhouden? (Pronostiekjes mogen hieronder, maar ik ben niet aansprakelijk voor wat dan ook.) Bon, ik heb dus weer een vrij momentje. Ik moet zo dadelijk nog even naar de supermercado, want mijn voedselvoorraad is op (en daarmee bedoel ik mijn 2 potjes noodles), en ik heb honger, maar voor jullie maak ik graag even tijd (en ook ga ik daarna toch nog lekker een half uurtje mijn ogen dichtdoen, onder het mom van 'me helemaal onderdompelen in de siestacultuur').

Zoals hierboven te merken heb ik vanmorgen mijn eerste Spaanse les gehad, en ben ik nu een Spaanse spraakwaterval. Niet waar. Dat van die les wel, 4 uur van onafgebroken (ok, ik heb 20 minuten pauze gehad, dus niet écht onafgebroken) Spaanse vragen en verbuigingen die op mij afgevuurd werden en waarop ik verwacht werd te antwoorden. In het Spaans. Ik kreeg het zo mogelijk nog warmer dan ik het al had. Enfin, gelukkig is mijn lerares heel erg goed in uitbeelden, waardoor het verstaan zowaar niet echt een probleem vormde. Het antwoorden daarentegen, dat is een ander paar mouwen. De eerste fase van zo'n antwoord bestaat uit een zeer langgerekte 'euuuuuuhhhhhhhh', dan volgt er wat plafondgestaar, vervolgens, als ik zo'n beetje bedacht heb wat ik wil zeggen -in het Nederlands- zet ik de woorden die ik ken (dat zijn er 10, maximum) en smijt ik er voor de rest Engelse termen tussen, die dan aan de overkant vertaald worden. Tot slot herhaal ik nog eens wat het dan eigenlijk moest zijn. Dan heb ik ook nog de vreemde neiging om in het Frans te willen antwoorden, wat echt een slecht idee is, want dat verstaat ze zo mogelijk nog slechter dan Engels. En ook accepteert ze dat raar genoeg niet, andere talen. Maar bon, de techniek werkt wel, want tegen de middag was ik al in staat deel te nemen aan een spelletje 'raad wie er achter je op het bord geschreven staat' met de 2 Zwitserse meisjes die tegelijkertijd les volgen.

In de namiddag is er dan steeds een activiteit, en dat is wel een beetje balen, want aangezien wij maar met 3 tegelijk les volgen, de Zwitserse meisjes en ik, heb ik niet echt friend-material daar, want die twee zijn al vriendjes en spreken iets dat klinkt als Duits en Nederlands door elkaar maar waar ik geen woord van versta. Oh ja, en ook waren zij er niet bij vandaag, met de namiddagactiviteit. Dus ik alleen met een Spaanse lerares door het stadje getrokken.Volgens mij vindt ze mij echt superpassief en ongeïnteresseerd, maar echt, ik moet al alle moeite van de wereld doen (denk ogen tot spleetjes, onbegrijpende blik, en af en toe een knikje of 'si si') om ongeveer te verstaan wat ze zegt, dan kan ze toch niet van mij verwachten dat ik meteen antwoord, wel? Dat verliep dus een beetje stroef, maar als ik het goed begrepen heb komt het erop neer dat elke kerk hier wel eens afgebroken, ingestort of afgebrand is, maar dan, hoera hoera, weer opgebouwd. Goed voor mijn Spaans? Ja. Interessant? Iets minder.

Vanavond is er volgens de hostelgenootjes een rock&roll-avond in een hotel hier in de buurt, dus ik denk dat ik maar eens mee moet, grenzen verleggen, nu we dan toch bezig zijn.

Hasta la proxima (mañana?)!
L


Geen opmerkingen:

Een reactie posten